Kontakt oss

Ta gjerne kontakt med oss for en prat.

Skaudalen 12 B, 1727 Sarpsborg
Mobil+47 415 35 313
Epostarne@brainworker.no

 

Kontaktskjema

  • Ved å trykke på Send godtar du at vi benytter opplysningene til å besvare henvendelsen din. Vi vil aldri dele disse opplysningene med tredjepart eller bruke de til markedsføring.

Workshops

Hva skiller workshop fra kurs?

Vår meny av workshops er den samme som vår meny av kurs. Det som skiller dem er hvor lang tid de tar, hvor dypt man går inn i materien og hvor mange oppgaver som må løses. Våre workshops er i utgangspunktet beregnet å ta en halv dag – tre timer – slik at man dele opp deltakerne i to grupper – før og etter lunsj.

Kursene våre er minimum en hel dag, men kan også deles opp og kjøres over flere dager dersom man ønsker dette. Vi gjennomfører kurs både i weekender og på kvelds- og dagtid.

Alle våre workshops relateres til situasjonen hos den enkelte oppdragsgiver. Samtlige workshops kan gjennomføres som hel eller halvdag avhengig av antall deltakere og hvor dypt man ønsker å gå inn i temaene. Deltakerne får oppgaver som skal løses der og da, både personlig og i gruppe. Man kommer ut av workshop’en med effektive verktøy og en personlig tiltaksplan. Ved spesielle behov kan en workshop utvides til et prosjekt som går over lengre tid med oppfølging av gruppen og med individuell coaching av hver deltaker. Marine Harvest er en av kundene som har gjort dette med godt resultat.

Jobb mindre og få mer gjort!

Denne workshopen tar utgangspunkt i et foredrag som er sett av over 250.000 mennesker på TEDx, konferanser og kick-offs. Her tar man utgangspunkt i de forskjellige problematikkene som presenteres i foredraget. Deretter gjør deltakerne en egen-analyse for å finne dagens personlige status innenfor hvert av temaene. Løsninger og metoder diskuteres i plenum for å bidra til nye ideer og gjensidig erfaringsdeling. I løpet av workshopen får deltakerne både enkelt-oppgaver og gruppeoppgaver som skal løses og fremføres. Underveis får deltakerne også individuell oppfølging og råd. Hver deltaker utarbeider også en personlig tiltaksplan for å forbedre sine arbeidsvaner for å bli mer fokuserte, effektive og produktive til glede for seg selv og bedriften/organisasjonen.

Dersom man ønsker å gjøre en mer gjennomgripende endring i organisasjonens/gruppens atferd anbefaler vi å gjøre denne workshop til en prosess over flere steg:

  • Foredrag for bevisstgjøring om effektive arbeidsvaner og metodikk under felles workshop-samling
  • Kartlegging av individuell arbeids-fokus og effektivitet – gjøres av den enkelte medarbeider over to uker
  • Fremleggelse av samlet rapport for ledergruppe
  • Individuell samtale med hver deltaker om deres arbeidsvaner og metodikk basert på resultatene i undersøkelsen – lage plan for endring
  • Individuelle oppfølgingssamtaler via telefon

Slik skaffer du nye kunder via LinkedIn

Alle kan fortelle deg hvordan du kan bygge nettverk i sosiale medier for å skaffe deg en ny jobb. Arne Sigurd Rognan Nielsen kan derimot lære deg hvordan du kan bruke LinkedIn til automatisk å skaffe deg nye kunder. Han tredoblet sitt tilfang av nye kunder med hjelp av denne metoden der LinkedIn jobber for deg, mens du sover!

  • Du lærer å lage en profil som er målrettet og dynamisk.
  • Du lærer hvordan du finner nye kunder – automatisk.
  • Du får informasjon om smarte plug-ins som automatiserer en del av oppgavene.
  • Du lærer hvordan du får kontaktene dine til å bli interessert i videre dialog.
  • Du lærer tre-stegs-modellen som knytter kontaktene til deg.

Denne workshop egner seg for markedsførere, konsulent, selgere, salgssjefer og andre som har behov for å øke tilfanget av nye kunder. Dette er en hands-on heldags workshop der deltakerne tar med egen laptop og jobber frem en ny profil og legger opp nye praktiske metoder.

Hvordan selge mer med hjelp av effektive salgsprosesser!

Arne Sigurd Rognan Nielsen har skrevet en rekke lærebøker og artikler om salg og markedsføring. I hele sitt voksne liv har salg vært basisen i all hans virksomhet. Salg er kommunikasjon og kommunikasjon er salg. Arne har studert og brukt en rekke salgs-metodikker;

  • Solution Selling
  • Signature Selling
  • Provocative Selling
  • Consultative Selling
  • Sales Forensic.

Med hans metoder og enkle steg-for-steg prosess (Leads – Qualify – Engage – Value Proposition – Proposal – Commitment) lærer han deg hvordan du skal sikre kvalitet i hvert steg i salgsprosessen. Med denne metoden oppnår du å selge mer, raskere og sikrere. Med andre ord – effektivt salg! Denne workshop egner seg for markedsførere, konsulent, selgere, salgssjefer og andre som har behov for å bli mer effektive i sitt salgs-arbeide.

Slik jobber du smartere med connections

Hvorfor ikke lære av de som har jobbet med Connections i en årrekke? En ting er å kjenne funksjonene og mulighetene – noe helt annet er det å lage gode arbeidsprosesser og effektiv arbeidsflyt for å skape effektivitet og få mer gjort med bedre oversikt. Våre to medarbeidere Arne Sigurd Rognan Nielsen og Hogne Bø Pettersen er begge to kåret både som IBM Champion, HCL Master og HCL Ambassador på grunn av sin dype ekspertise om Connections. De lærer dine ansatte å bruke løsningen optimalt for å oppnå en mer effektiv arbeidsdag.

  • Hvordan bruke HCL Meetings enkelt og optimalt.
  • Hvordan bruke HCL Docs sammen med Microsoft Office
  • Hvordan styre prosjekter med HCL Activities
  • Hvordan skape effektiv kommunikasjon med HCL Chat
  • Hvordan bruke HCL Verse til å oppnå intelligent og enklere arbeide med e-post.
  • Hvordan lage effektive digitale samhandlings-rom med HCL Communities for å effektivisere samarbeidet både internt og eksternt!

Med andre ord – hvordan bli supereffektiv med The New Way To Work!

Slik jobber du smartere med office 365

Hvorfor ikke lære av dem som har jobbet med digitale verktøy i en årrekke? En ting er å kjenne funksjonene og mulighetene – noe helt annet er det å lage gode arbeidsprosesser og effektiv arbeidsflyt for å skape effektivitet og få mer gjort med bedre oversikt. Vår instruktør Hogne Bø Pettersen er sertifiser på en rekke teknologier fra Microsoft og holder stadig presentasjoner om effektiv bruk av disse verktøyene i inn- og utland. Han lærer dine ansatte å bruke løsningen optimalt for å oppnå en mer effektiv arbeidsdag.

  • Hvordan bruke Office 365 enkelt og optimalt.
  • Hvordan bruke bruke Outlook på en optimal måte.
  • Hvordan bruke Teams for å forenkle arbeidet.
  • Hvordan skape effektiv kommunikasjon med Skype.
  • Hvordan bruke Outlook, Word, Excel, PowerPoint, SharePoint, Teams og OneDrive uten å skape kaos.

Med andre ord – hvordan bli supereffektiv med Office 365!

Slik jobber du mer effektivt med e-post

Lei av e-post? Lei av kaos i innboksen? Går det helt over styr?

Du kommer aldri til å bli kvitt e-posten. Den vil alltid være der enten du liker det eller ei. Men slik dagens e-post-klienter er i dag bidrar de ikke særlig til effektivitet. Den er ikke særlig stress-dempende. Men selv om du i følge undersøkelser i gjennomsnitt bruker nesten to hele arbeidsdager hver uke på å jobbe med e-post så fins det håp.

Det finnes smartere måter å jobbe med e-post på uansett hvilken plattform for e-post du befinner deg på. Enten du bruker Microsoft Outlook, Notes, Apple Mail, Google Mail eller andre – så finnes det smarte triks som hjelper deg å gjøre jobben lettere.

Vår opplærings-konsulent Hogne Bø Pettersen kan alle triksene og metodene for ikke å drukne i innboksen.

  • Hvordan skille viktig e-post fra e-post som haster.
  • Hvordan sortere e-post og prioritere hvilke som skal behandles.
  • Hvordan skrive korte og effektive meldinger.
  • Hvordan dra nytte av standardiserte svar-meldinger.
  • Hvordan skrive e-post titler slik at de blir lest først.
  • Hvordan gjenfinne e-post som har gått helt i glemmeboken.
  • Hvordan bruke mindre tid på e-post og få mer tid til å få unna oppgavene.

Alt dette lærer du av vår instruktør i hel- eller halvdags hands on workshop.

Hver dag hjelper vi store og små bedrifter med å jobbe smartere!