HCL Ambassador – igjen!
» Congratulations! You are receiving this email from us as you are being recognised as an HCL Ambassador for 2025. We think that’s super awesome!«
Meldingen jeg mottok dagen før nyttårsaften 2024 gjorde meg både stolt og ærbødig. Hederstittelen HCL Ambassador gjelder bare for ett år av gangen og man utnevnes av en jury bestående av toppledere i HCL Software. Vurderingene til juryen baserer seg på hvilken innsats man har gjort for det nasjonale og internasjonale HCL Software fellesskapet.
Et år ad gangen!
Selv om jeg har mottatt denne tittelen hvert år siden 2019, betyr det fremdeles mye for meg å få den igjen – denne gangen for 2025. Det er alltid like godt å motta anerkjennelse for den innsatsen man har lagt ned, samtidig som det inspirerer og motiverer til å fortsette arbeidet for miljøet som består av entusiastiske mennesker med kunnskap og interesse for det som en gang i tiden var mer kjent som Lotus Notes, men som i dag er hypermoderne digital teknologi eiet og utviklet av den indiske IT-giganten HCL.
Året som gikk
Så hva bidro jeg med i 2024 for dette miljøet? Bortsett fra promotering av HCL’s programvareløsninger i sosiale medier, har jeg medvirket til utvikling av nye logistikkløsninger for selskaper som tar seg av bakketjenestene til den private flytrafikken – basert på HCL Domino plattformen, men også – sammen med mine gode venner Tom Nordstrønen og Kjetil Fossum – bidratt med flere foredrag både ved den internasjonale brukerkonferansen Engage og ved den nordiske brukerkonferansen Let’s Connect Nordics.
Som eneste norske HCL Ambassador er jeg også medarrangør til Let’s Connect Nordics som er en nordisk brukerkonferanse som alternerer mellom de nordiske hovedstedene – to land hvert år. I 2024 var det første gangen vi arrangerte konferansen i Oslo.
Året foran oss
Det medfører både fordeler og plikter ved å være HCL Ambassador. En av dem er at man har direkte og åpen tilgang til toppledelsen i HCL Software, både på strategisk, kommersielt og teknologisk nivå. Som HCL Ambassador deltar man også i lukkede fora for åpen dialog om strategi, teknologiske og forretningsmessige veivalg.
For kundene av HCL er det en fordel å knytte seg til en HCL Business Partner som har en HCL Ambassador – de får nemlig førsteprioritet ved supportbehov.
For meg betyr dette at jeg forplikter meg til ennå et år med full fart på engasjementet for både det norske, det nordiske og det internasjonale fellesskapet av HCL Software entusiaster.
Legg igjen et svar
Want to join the discussion?Feel free to contribute!