Kontakt oss

Ta gjerne kontakt med oss for en prat.

Skaudalen 12 B, 1727 Sarpsborg
Mobil+47 415 35 313
Epostarne@brainworker.no

 

Kontaktskjema

  • Ved å trykke på Send godtar du at vi benytter opplysningene til å besvare henvendelsen din. Vi vil aldri dele disse opplysningene med tredjepart eller bruke de til markedsføring.

Ny samarbeidsavtale

Fossum IT og Brainworker AS har inngått samarbeidsavtale. Begge selskapene leverer datatjenester basert på teknologi fra den indiske IT-giganten HCL. Fossum IT har blant annet utviklet en nordisk markedsledende datatjeneste for helikopterselskaper basert på HCL Domino plattformen.

 
Fossum IT vil være en samarbeidspartner til Brainworker AS når det gjelder vedlikehold og utvikling av nye forretningsløsninger og applikasjoner. Brainworker AS vil bidra med tjenester innen programvareutvikling og drift samt salg og markedsføring av Fossum IT’s løsninger mot verdensmarkedet.

Brainworker AS er autorisert HCL Business Partner med tittelen HCL Ambassador og leverer både programvare, konsulenttjenester og drift vedrørende løsninger som HCL Domino, HCL Connections, HCL Nomad, HCL Domino Volt, HCL Verse og HCL Sametime.  

En rekke store og små norske bedrifter kjører spesialutviklede forretningsløsninger på de ovenstående plattformene. Dette er bedrifter og organisasjoner innen bransjer som bygg, finans, energi, lufttransport, shipping, industri, stat og kommune. Dette er miljøer med alt fra 20 – 20.000 brukere. Brainworker har også et eget driftsmiljø i et av Norges sikreste datasentre hos vår samarbeidspartner ITsjefen AS i Trondheim.

Kontaktinfo:

Brainworker AS,  Arne Sigurd Rognan Nielsen, +47 41535313

Fossum IT, Kjetil Fossum, +4748277278

Derfor er HCL Domino så sikker!

Hacking, tap av data, lekkasjer av hemmeligheter fra dataløsninger. Nyhetene har den siste tiden vært fulle av skrekkhistorier om innbrudd i data-servere og e-post-løsninger. Det er i hovedsak e-post-servere til kunden som bruker Microsoft Exchange (Microsoft Office, Microsoft365, Outlook) som har vært angrepet og tappet for viktig informasjon.

HCL Domino/Notes (tidligere kjent som Lotus Notes) hører og leser du aldri slike skrekkhistorier om. Når ble din Domino-server hacket sist? Nei, det var som jeg tenkte – det har aldri skjedd.

Hvorfor er det slik at HCL Domino, HCL Notes og HCL Verse (det nye webbaserte e-post-verktøyet) er så sikkert? Jo, fordi sikkerheten er ivaretatt på en rekke nivåer og lag i plattformen. Ikke bare må du ha tilgang til hver eneste brukers ID-fil (krypteringsnøkkel), men også må du også kunne bryte deg gjennom alle lagene av tilgangskontroller (ACL’er) helt ned på feltnivå i dokumentene.

I juni kommer en ny versjon av HCL Domino. Den har fått versjonsnummer 12 og er allerede tilgjengelig for kundene i public beta 3. Den nye HCL Domino har fått enda mer sikkerhet innebygget og det kan du lese om her!

Vil du vite mer om HCL Domino og verdens sikreste e-post-løsning er det bare å ta kontakt: arne@brainworker.no

Alt blir bedre med en GOD MANDAG!

Hjemmekontor, hyttekontor, bortekontor, hovedkontor! Verden er ikke som den var og arbeidet vårt er blitt en hybridløsning. 

Noen tror at før eller senere blir livet normalt igjen. Men, faktum er at verden aldri vil være den samme i dag som den var i går. Det eneste som er sikkert er at alt endres – hele tiden.

Gamle arbeidsmåter brytes opp og vi må tilpasse oss. Det handler om å endre atferd – å bytte ut gamle uvaner og erstatte dem med nye gode vaner som skaper verdier for jobben – og deg selv!

Det handler om å finne nye og bedre måter å jobbe på. Det handler om å jobbe enklere og smartere. Det handler om å jobbe mindre.

Registrer deg som abonnent på mitt gratis nyhetsbrev God Mandag! Da får du en e-post fra meg annenhver mandag 08:00, stappfull av gode tips og råd om hvordan du kan jobbe mindre og få mer gjort! 

KLIKK HER FOR Å BLI ABONNENT

PS! Du kan se mitt foredrag på TEDx som er sett av over 200.000 mennesker. Eller du kan lese to intervjuer med meg i magasinet Ledernytt

Oppgraderte 10.000 Domino-brukere!

Brainworker oppgraderte denne uken Domino-serveren til en norsk finansinstitusjon med 10.000 brukere. De hadde lenge kjørt sine finansielle applikasjoner og saksbehandlingsløsninger på en gammel versjon av Domino.

Fordi det har skjedd så mye nytt med Domino etter at HCL kjøpte eierskapet til programvaren fra IBM, bestemte kunden seg for å oppgradere til siste versjon (11.1) med alle de fordelene det innebærer med hensyn til mobilitet og enkel utvikling av applikasjoner. Kunden er allerede klare til å ta i bruk versjon 12 over sommeren.

Kunden har årevis kjørt på det som tidligere het AS400 og som i dag bærer navnet IBM iSeries. Om ikke lenge vil de migrere hele denne installasjonen over på en nyere maskin.

Er eposten din hullete som en sveitserost?

Er din epostserver like hullete som en sveitserost eller like sikker som et sveitsisk bankhvelv?

Den siste tiden har nyhetene strømmer over med artikler og skrekkhistorier over e-post-servere som er blitt hacket. Viktige data og hemmelig innhold er hentet ut og er kommet i fremmede hender. Det er også blitt lagt igjen små dataprogrammer som skaper skade – ransomware, virus og adware. Ingen aner hvem som har gjort dette. Det antydes både kriminelle bander, pengeutpressere og fremmede makter som ønsker å skape usikkerhet og uorden.

Det eneste vi vet med sikkerhet er at det er Microsoft’s e-post-server Exchange som er blitt angrepet. Hackerne har fått tilgang til et sikkerhetshull som har vært kjent lenge internt i Microsoft, men som de ikke har gjort noe med før det var for sent.

Her er et par artikler som kan være nyttige å lese for egen bakgrunn om denne problematikken. Den siste av de to artiklene dokumenterer også en rekke hendelser, blant annet det norske Stortinget, The European Banking Authority og en rekke statlige organer i USA. I Tyskland er over 60.000 datasystemer hacket. Det er opplysende, men svært skremmende lesning. 

Selv om du og din bedrift hittil har vært forskånet fra datainnbrudd så er ikke det noen grunn til å føle seg sikker. Om du har aldri så mange brannmurer mot omverdenen kan du ikke føle deg trygg. Det er ikke nok «å låse dørene». Ingen datasystemer er helt sikre mot innbrudd. Det viktigste er uansett hva innbruddstyvene får med seg av verdier ut av postboksene til dine medarbeidere. Det er med andre ord noen spørsmål du bør stille deg:

  • Er du redd for at din bedrift skal bli hacket? 
  • Hva er innholdet i din bedrifts e-post-servere?
  • Hvilken verdi har denne informasjonen i en tøff konkurransesituasjon? 
  • Hvilke strategiske og forretnings-kritiske hemmeligheter ligger gjemt i e-postboksene i din bedrift? 
  • Hvilke økonomiske tap, eventuelle erstatningskrav, kan du lide dersom dokumenter og e-post kommer på avveie?
  • Hva betyr det for din bedrifts fremtid og konkurranseevne dersom e-post-serveren din blir hacket og e-post stjålet? 

Kanskje bør du tenke nytt? Stadig flere velger e-post og web-møter i skybaserte løsninger fra store leverandører. Cloud, cloud, cloud, er refrenget som de fleste henger seg på uten å stille altfor mange kritiske spørsmål. Mange har valgt løsninger som Microsoft365 og Google Workspace, begge enkle og greie løsninger. Men har brukerne stilt seg alle de nødvendige spørsmålene – ikke minst om sikkerhet og eierskap til dataene.  

  • Vet du f.eks. hvor og i hvilket land dataene dine er lagret? 
  • Kjenner du til sikkerhetsgraden som leverandøren din tilbyr? 
  • Er du sikker på at ikke leverandørens system lar seg hacke av data-pirater? 
  • Om de først klarer å bryte seg inn i datasystemene – klarer de å få ut dataene dine og bruke dem i ondsinnet hensikt? 
  • I hvilket land er datene dine lagret? 
  • Er dataene dine lagret i henhold til prinsippene nedfelt i GDPR?
  • Kan leverandøren din analysere dataene og selge metadataene dine til anonymisert kommersiell bruk – for eksempel til annonsører og geopolitisk analyse?
  • Hvem eier egentlig dataene dine og hva skjer den dagen du vil bytte leverandør?

 Det er utrolig mange spørsmål du kan stille deg, langt fler enn de jeg har ramset opp over. Man kan undre seg over om f.eks. Stortinget og en rekke andre bedrifter og organisasjoner som i det siste er blitt hacket, har stilt seg disse spørsmålene. Det har de nok helt sikkert, men likevel er de blitt hacket. Spesielt de som har valgt Microsoft365 som bruker e-post-serveren Exchange. 

For mange, mange år siden utlovet IBM, som den gang var utviklere og eiere av Domino/Notes, en dusør på 100.000 dollar til den som klarte å hacke en Domino-server. De pengene ble, så vidt meg bekjent i mine 16 år i IBM, aldri krevd utbetalt. Ikke fordi at det ikke av og til ble avdekket svakheter i sikkerheten på Domino, men fordi det var umulig å få noe nyttig og forståelig informasjon ut av Domino-serveren og e-postene til brukerne. 

Det er noe helt spesielt med en Domino/Notes-løsning og det er den personlige ID-filen som hver eneste bruker må ha for å få åpnet en e-post. Uten denne ID-filen får selv ikke en dyktig hacker noe forståelig ut av innholdet i en e-post hentet fra Domino. Alt som ligger i en Domino-server er gjennomgående kryptert. 

I tillegg er dataene i en Domino-server beskyttet gjennom flere lag av ACL’er (Access Control List) og tilgangs-nivåer helt ned på dokument-nivå, ja, til og med helt ned på felt-nivå i dokumentene. Du skal med andre ord jobbe beinhardt og i svært lang tid for å hente ut data fra Domino i et forståelig format. Og du må ha tilgang til hver eneste brukers ID-fil. Dette kommer i tillegg til VPN, SSL og to-faktor-pålogging som de fleste andre løsninger også har. 

Nettopp denne flerlags sikkerheten til Domino har nok også vært årsaken til at organisasjoner og myndigheter med ekstremt strenge krav til datasikkerhet i årtier har brukt – og bruker – Domino-plattformen. Her snakker vi etterretning, politiske myndigheter, politiske partier, militære, politi, helsevesen og spesielt sårbare institusjoner og bransjer. 

Så sikker har denne plattformen vært at mange ikke har vurdert det som viktig å oppgradere til nyere versjoner, men har kjørt videre på en gammel plattform. Det har ofte medført at man har blitt sittende med gamle brukergrensesnitt på applikasjonene – de fleste av dem laget av tredje-parts-leverandører. Investeringsmessig har det sikkert vært lønnsomt å ri den gamle hesten så lenge som mulig, men teknologisk og funksjonsmessig sett ville det vært smartere å følge med i utviklingen og oppgradere til nyere versjoner.

Vi opplever at en rekke brukere av Domino/Notes fremdeles bruker versjon 8.5, mens vi nå er på versjon 11.1 og kommer på versjon 12.0 i løpet av juni. Det blir nesten som å kjøre en gammel Volvo PV (for deg som er gammel nok til å huske den fantastisk populære bilen) i en tid da selv Tesla trenger å utvikle seg videre.

Det er ikke bestefar’s Domino og «Lotus Notes» vi snakker om nå. I dag snakker vi om en helt annen, smartere, enklere, åpnere, mer integrerbar og mer moderne plattform. Hvem trodde vel at den gode gamle Notes-klienten – som mange elsker å hate – nå starter på under 4 sekunder? Hvilken annen e-post- og applikasjonsklient er så kjapp? 

Og hvem trodde at du i dag ikke trenger en Notes-klient for å kjøre applikasjoner og e-post som er basert på en Domino-server, men kan gjøre det fra hvilken som helst enhet og hvilket som helst OS? Og hvem trodde at man i dag kan lage en Domino-basert applikasjon på 2 minutter med drag&drop?

HCL Domino er verdens sikreste og mest stabile applikasjons-server. E-post er bare en av 10 millioner applikasjoner.

Ikke minst en del data-journalister burde oppdatere seg. En av dem raljerte nylig over at et av «Europas viktigste datatilsyn» fremdeles bruker «Lotus Notes» som «omtales som like egnet som å kjøre lønnssystem på en kuleramme». Han stilt seg aldri spørsmålet en profesjonell og kritisk journalist ville gjort, spørsmålet om hvorfor bedrifter og offentlige organer av denne type velger de sikreste løsningene.

Kanskje burde journalisten også få med seg at det ikke er noe som heter «Lotus Notes» – det navnet forsvant for 10 år siden. Løsningen er videreutviklet av nye eiere og er både modernisert, åpnet og gjort tilgjengelig for integrasjoner med hvilke som helst andre systemer. Det er nok ikke Domino og Notes som har hengt etter, men enkelte journalister som har sovnet i timen og som bare klipper og limer fake news fra utenlandske medier uten noen form for kildekritikk. 

Kanskje er det på tide å oppdatere seg litt? Domino og alle de andre tidligere IBM-løsningene har oppdatert seg veldig mye siden HCL overtok dem. Veldig mye. Utrolig mye. Enten du allerede er en Domino-bruker, eller er nysgjerrig på hva Domino kan gjøre for din bedrift eller organisasjon, ja da er det kanskje verd noen minutter’s samtale med oss for å bli oppdatert. Ta gjerne kontakt: arne@brainworker.no    

Superrask Notes 12 Public Beta!

Har du ikke fått bakoversveis før, så får du det nå. Notes 12 bruker bare fattige 4 sekunder på å starte opp. Det er en vanvittig forbedring i forhold til dagens versjon 11 som bruker 20 sekunder på å starte opp. Ikke dårlig det heller sammenlignet med mange andre applikasjons-klienter på markedet.

Den nye Notes-klienten (bildet) er ikke bare svært rask, men kommer også i helt nytt design. Legg merke til hvordan «workspaces/applikasjonene» nå fremstår i nytt design med runde ikoner. Brukere med lang fartstid med Notes husker sikkert de firkantede klossene som representerte hver forretnings-applikasjon eller database. Designet med klossene ble forøvrig mange år senere adoptert av Microsoft som kalte dem tiles (fliser).

Thomas Hample som er Director Product Management hos HCL, som nå eier og videreutvikler de tidligere IBM-løsningene for digital samhandling, presenterte en rekke nyheter under HCL Digital Week i uke 9, 2021.

» Vårt roadmap for Domino og Notes er blitt veldig godt mottatt av kundene våre. Det vi gjør er å bygge arbeidsflyt som passer for alle med hjelp av våre applikasjoner og med Domino som motor.»

» Your Business, Your Data, Your Cloud! Dette er vårt fokus når vi skaper det vi kaller Better App and Mail Experiences Everywhere», sier Thomas Hample. » Løsningene fokuserer på å optimalisere måten man driver sin business på. Du skal være trygg på at vi aldri bruker dine data. De er bare dine. Og, du skal dessuten kunne oppbevare dem i hvilken som helst nettsky som du velger selv og som du er trygg på. Du skal stå helt fritt. Det er din business.»

HCL nå med Public Beta

Er du nysgjerrig på hva applikasjons-serveren Domino 12 kan by på som ikke tidligere versjoner kan? Nå gir HCL sine kunder tilgang til fremtidige versjoner i form av Public Beta. HCL Domino v 12 Public Beta 2 er allerede klar for nedlasting, mens Public Beta 3 er rett rundt hjørnet. Det samme gjelder Notes 12 Public Beta.

Som betatester kan du forvente deg en hel rekke nyheter i versjon 12. Her er bare et lite utvalg:

  • Domino on Docker
  • Domino for AIX, Linux, Windows, IBMi
  • Traveler for AIX, Linux, Windows, IBMi
  • Notes Standard for Windows & Mac
  • Designer and Admin Client
  • Local Language Kits – 15 additional languages
  • Notes 12 startet på 4 sekunder – versjon 11 brukte 20 sekunder
  • Notes 12 kommer også i 64 bit
  • Notes 12 kommer med helt ny look & feel
  • Beta 3 release i slutten av mars
  • Domino Backup dytter data automatisk fra Domino til Backup-løsningen, du definerer selv hvilke data som skal ha backup
  • Innebygget integrasjon med Microsoft Active Directory (kom allerede i versjon 11)
  • Beta 3 kommer i slutten av mars 2021
  • Lansering av full versjon i 2Q 2021 – gjelder både Domino 12 og Notes 12

Oppgrader din Domino/Notes nå!

Stadig flere oppdager at deres gode, gamle Domino/Notes-servere har kommet med en rekke nye versjoner siden de sist oppgraderte. Serverne deres har vært så stabile og trofaste at de ikke har sett behov for oppgradering, ja knapt litt vedlikehold. Men, så oppdager disse kundene at det har kommet nye versjoner med en rekke nye fordeler og funksjoner etter at HCL overtok produktene fra IBM. Dette medfører utvidede muligheter for integrasjoner, lavere driftskostnader, enklere og raskere utvikling av nye forretnings-applikasjoner og mye enklere lisensregler. Gjeldende versjon er 11.1 og versjon 12 er allerede tilgjengelig i public beta.

Stadig flere oppgraderer
Vi opplever at kunder som ennå kjører gamle versjoner helt ned til versjon 7 og 8 melder sin interesse for å oppgradere til siste versjon 11.1. De har regnet på kostnadene ved å utfase Domino/Notes og utvikle de samme applikasjonene på en helt ny plattform. Konklusjonen er alltid den samme: Det er mye billigere å oppgradere til siste versjon og modernisere forretnings-applikasjonene. Samtidig slipper de risikoen ved å migrere alle de historiske dataene som de både av juridiske og produksjonsmessige årsaker er nødt til å ta vare på. Det koster også vanvittig mye å utvikle nye forretnings-applikasjoner – ofte 25 ganger så dyrt!

Oppgradering til fast pris
Brainworker lever nå oppgraderinger av Domino/Notes til fast pris. Vi påtar oss også drift og vedlikehold enten du velger å kjøre løsningen din i vårt driftssenter, i en selvvalgt cloud eller på egne lokale servere. Vi foretar hele jobben remote – raskt, billig og til topp kvalitet.

Nye, enkle lisensregler
Vi er spesialister på lisensreglene for Domino/Notes og kan sikre deg at du har den mest optimale lisensavtalen. Hos oss kan du også leie lisensene på termin-basis slik at du får en fleksibel og forutsigbar lisens-økonomi. Det er mye å spare på å velge oss som din partner.

Ta kontakt for en uforpliktende samtale om hvordan du kan få mer ut av din gamle «Lotus Notes/Domino»-løsning.

PS! Visste du at du ikke lenger trenger Notes for å bruke dine Domino-baserte applikasjoner? Ta kontakt for å høre mer.

Nye Evernote er her!

Jeg elsker den nye versjonen av Evernote! Det som en gang bare var et verktøy for å ta notater har gjennomgått en rivende utvikling og har i dag nesten alt jeg trenger for å ha struktur og oversikt.

Evernote gjorde en stor endring like før nyttår. Den medførte at en rekke populære funksjoner forsvant til stor fortvilelse for mange brukere som hadde innarbeidet disse funksjonene i sine daglige rutiner.

Men Evernote var nødt til å rydde opp i en jungel av versjoner av klienter som alle var forskjellige fra plattform til plattform. Evernote var ikke det samme på MacOS, Windows, iOS eller Android. Utviklingsarbeidet ble kaotisk og komplisert. Det ble for mange versjoner og videreutviklingen ble hemmet.

Så viste det seg likevel at funksjonene man mistet kom tilbake etterhvert og da i stor grad bedre enn tidligere. Evernote oppgraderer nå løsningen cirka hver tredje uke i gjennomsnitt. Og med den nye tekniske løsningen behøver ikke brukerne gjøre oppgraderinger lokalt. Når du logger på er løsningen allerede oppdatert og de nye funksjonene er automatisk på plass etterhvert som de kommer.

Da jeg startet min Evernote i dag var det versjon 10.6.9 for MacOS som raskt åpnet seg. Og hei og hå for en positiv overraskelse jeg fikk! Evernote har nå fått en egen startside – et dashbord som gir deg full oversikt over alt du holder på med (se bildet under).



Jeg har brukt Evernote privat i mange, mange år. For noen år siden tok jeg også et kurs som kvalifiserte meg til tittelen ECC – Evernote Certified Consultant. I Norge er det bare to av oss sist jeg så etter.

Nå bruker jeg Evernote mer og mer i jobben min også. Det er her jeg samler alle data, dokumenter, oversikter, planer, notater, bilder og annet rusk og rask jeg gjerne vil ta vare på. Det fine er at du kan dele Notatbøker (mapper) med andre og samarbeide om dokumentene. Har du en skanner med den riktige driveren kan du skanne dokumenter automatisk rett inn i riktig Notatbok i Evernote. Det er sånn kona mi og jeg behandler alle viktige kvitteringer – vi bruker Evernote begge to.

En annen super funksjon er klipping av websider eller innhold på internett. Med en liten plugin i din nettleser kan du enkelt ta vare på nyttige artikler som du senere vil kunne ha bruk for og enkelt finne frem til. Samler du stoff til artikler eller nyhetsbrev er dette en fantastisk funksjon. Jeg har «tonnevis» med gode ideer og bakgrunnsstoff jeg kan bruke når jeg f.eks. lager mine nyhetsbrev eller blogger.

Selv bruker jeg Evernote Business versjonen fordi jeg er en ganske tung bruker med 3-4 tusen dokumenter og notater. Det er ingen begrensninger på hvor mye du kan lagre – du har bare en viss kvote for hvor mye du kan lagre per måned og hvor store dokumenter du kan laste opp.

Det fins også en gratis versjon (Basic), en betalt versjon (Premium) og den profesjonelle versjonen (Business). Man betaler per bruker.

Har du lyst til å vite mer om Evernote er det bare å ta kontakt med arne@brainworker.no. Du kan booke tid her!

Vil du teste Evernote er det bare å klikke her!

Vi utvider vår konsulentvirksomhet

Brainworker AS har inngått samarbeide med konsulentselskapet Wisehouse. I tillegg til å hjelpe bedrifter med å innføre nye digitale verktøy for samhandling, har Brainworker også tilbudt foredrag, workshops og kurs innen personlig effektivitet og bruk av digitale verktøy. Over 200.000 har sett vår TEDx-talk «How to work less and get more done»!

Sammen med Wisehouse vil vi nå også tilby tjenester innen leder- og medarbeiderutvikling. Vårt spesialområde vil være digital transformasjon av arbeidsmåter og atferdsendring. Vi er overbevist om at man for å oppnå bedre resultater må være være villig til omstilling og endring av arbeidsmetoder. Vår oppgave som konsulenter er å hjelpe våre kunder til å optimalisere resultatene gjennom bruk av smart teknologi og atferdspsykologi.

Det vi jobber med omfatter..

Motivasjon – vi bidrar til å inspirere enkeltpersoner og team til å endre arbeidsvaner som gir bedre effektivitet og trivsel.

Endring – vi hjelper til med å finne forbedringsområder og prioritere hvilke tiltak som skal settes inn.

Prosess – vi tilbyr en komplett prosess for utvikling, vekst og ønsket resultat.

Verktøy – vi tilbyr digitale verktøy for varig atferdsendring og nye arbeidsmetoder.

Vi bygger våre prosesser på kjente modeller og metoder som f.eks. X-modellen, Situasjonsbestemt Ledelse II, Get Things Done og vår egen ABC-modell. Målet er å oppnå varig atferdsendring i organisasjonen ved å fjerne uvaner, flaskehalser og ineffektive arbeidsmetoder. Disse erstattes med høyere bevissthet om fokus på verdiskapende oppgaver, enklere og raskere arbeidsmetoder, deling av kunnskap, høyere motivasjon, økt trivsel og bedre balanse mellom jobb og privatliv.

Våre konsulenter tilbyr kurs, foredrag, coaching og prosessledelse både for hele organisasjonen, ledergruppe, avdelinger og enkelt-medarbeidere. I prosessen tar man i bruk Change66 som er vårt digitale verktøy for atferdsendring individuelt og i grupper.

Ta gjerne kontakt med oss for mer informasjon:

Rune Haugen

Arne Sigurd Rognan Nielsen

Kudos blir Huddo!

Det kjente verktøyet for prosjektstyring, Kudos, eller Activities Plus som brukere av HCL Connections kjenner det som, bytter nå navn til Huddo. Dette skjer samtidig som man redesigner den grafiske profilen sin og samler de forskjellige løsningene i et nytt og lekkert design.

Huddo er en suite av applikasjoner som gjør det lettere å stimulere brukerne til samhandling, belønne innsats, oppfordre til deltakelse og drive adopsjon av nye måter å jobbe på.

Huddo-suiten gjør det enklere å uføre sosial samhandling i geografisk spredte organisasjoner og bidrar sterkt til høyere produktivitet i bedrifter som bruker Microsoft Office 365 og HCL Connections.

Man fokuserer på sømløs integrasjon, intuitivt brukergrensesnitt og fleksibilitet til å velge mellom cloud, private cloud eller on premise. Huddo optimaliserer produktiviteten i hele organisasjonen, både for enkeltbrukere og samarbeidende grupper.

Enten det dreier seg om å holde orden på oppgaver, utvikle nye idéer, analyser eller å inspirere, belønne og berømme dyktige medarbeidere, så bidrar Huddo-løsningene.
Brainworker AS er norske forhandlere både av Huddo og samhandlingsplattformen HCL Connections. Ta gjerne kontakt for mer informasjon.

Les mer her…